استاندار یزد در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان (بخش دوم)


یزدفردا : استاندار یزد در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان تصریح کرد؛رسانه ها چشم بیدار، گوش شنوا و زبان گویای جامعه هستند (بخش اول)+گزارش تصویری 

استاندار یزد در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان یزد تصریح کرد: رسانه های ملی و گروهی نقش دانشگاه را ایفا کرده و چشم بیدار، گوش شنوا و زبان گویای جامعه هستند.

بخش دوم

... استاندار یزد در ادامه تصریح کرد: نقش رسانه ها و تلاش فعالین این حوزه در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش های والای انسانی در دوران دفاع مقدس غیر قابل انکار و ماندگار است.

وی در بخش دیگر سخنان خود از درج آگهی ادارات دولتی در نشریات محلی شهرستان ها خبر داد و افزود: در هفته دولت سال جاری نمایشگاه عملکرد دستگاههای دولتی برگزار نخواهد شد و در راستای اطلاع رسانی در خصوص عملکرد دولت، ادارات موظفند گزارش اقدامات خود را در نشریات استانی و محلی انتشار دهند تا به نوعی رسانه ها و جراید استانی مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.

فلاح زاده در ادامه در پاسخ به سوال نماینده خبرنگاران در خصوص میزان حمایت دولت از راه اندازی تعاونی چند منظوره اصحاب رسانه استان گفت: اگر تعاونی چند منظوره توسط آنان شکل بگیرد از تسهیلات بانکی ضروری بهره مند خواهند شد.

وی از کمک 400 میلیون ریالی استانداری یزد به رسانه های گروهی استان خبر داد و افزود: با تشکیل کمیته ای در محل استانداری یزد که نمایندگان اصحاب رسانه و خانه مطبوعات استان نیز از اعضای آن خواهند بود ساز و کار توزیع این بودجه و سهم هر رسانه با توجه به میزان فعالیت آن مشخص خواهد شد.

عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان ضمن تاکید بر اطلاع رسانی دقیق و به موقع خبرنگاران استان در خصوص 15 سال خشکسالی پی در پی و خسارت های ناشی از آن برای استان یزد خاطرنشان ساخت: 60 درصد باغات استان به طور کامل خشک و 20 درصد زمین های زراعی استان به علت فقدان آب از بین رفته است.

وی افزود: خشکسالی در استان یزد 1000 میلیارد تومان خسارت را برای این خطه از کشور به همراه داشته و در حال حاضر آب مورد نیاز حدود 500 روستا با تانکرهای آب رسانی تامین ميشود.

مشاور استاندار و رئیس روابط عمومی استانداری نیز در این نشست گزارشی از مهم ترين اقدامات یک ساله اخیر این اداره در رابطه با خبرنگاران استان ارائه کرد.

"سید عبدالمجید قائم محمدی" در این گزارش خاطرنشان ساخت: هماهنگيهاي لازم براي حضور خبرنگاران در برنامه هاي سومين سفر استاني هيأت دولت به استان يزد، برگزاري 29 نشست مطبوعاتي در سال گذشته كه به طور ميانگين هر 13 روز يك نشست خبري برگزار شد، پیگیري هديه سفر هيأت دولت به خبرنگاران و تامین آن از سوي استاندار يزد، برگزاري اردوي خانوادگي خبرنگاران به شهرستان بافق، سفرهاي شهرستاني خبرنگاران به 11 شهرستان، تهيه نرم افزار سفر خبرنگاران به شهرستانها ، بازديد از دفاتر نشريات شهرستاني و تجليل از خبرنگاران شهرستانها با حضور در شهرستانها و اختصاص چهار سهميه حج عمره به خبرنگاران استان تنها بخشی از اقدامات روابط عمومی برای خبرنگاران استان بوده است.

وی تصریح کرد: تهيه خوراك خبري نشريات استان با درج بيش از 660 خبر در سايت استانداري و بيش از 7000 خبر در پورتال خبري استان در دوره زماني 17 مرداد 89تا 17 مرداد 90، راه اندازي اتاق خبر در جريان برگزاري سي و سومين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم و هماهنگي بين خبرنگاران استان و تجليل از خبرنگاران فعال این مسابقات ، حضور در واحد خبر صدا و سيما و تجليل از خبرنگاران صدا وسيما و هم انديشي در خصوص برنامه هاي مختلف، اختصاص دو سهميه حج به خبرنگاران صدا و سيما، تهيه شناسنامه خبرنگاران و ارسال پيامك به مناسبت تولد خبرنگاران از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط روابط عمومی استانداری یزد می باشد.

قائم محمدی در پايان از همكاري مطلوب رسانه هاي استان با روابط عمومی استانداری تقدير و تشكر نمود و ابراز امیدواری کرد تا اين تعامل و دوستي همچنان پابرجا بماند.

در ابتدای این نشست 5 نفر از خبرنگاران استان به نمايندگي از نشريات كشوري، نشريات محلي مركز استان، نشريات محلي شهرستانها، سايتهاي خبري ، خبرگزاريها و معاونت اخبار و اطلاعات صدا و سیما به نمایندگی از همكاران حود، به ایراد سخن پرداختند.

در پايان اين مراسم از خبرنگاران جانباز استان تقدير شد و از تلاش ساير خبرنگاران دارالعباده یزد با اعطاي لوح سپاس و هديه تقدير و تشكر به عمل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا